Търсачка

Банер

Дипломни Информатика, ИТ Виртуална лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии


Дипломна работа, 106 стандартни страници, съдържа схеми, графични елементи, снимки, има пълен апарат
Цена: 4.80лв.
Безплатно
Спестявате: 100.00%
Задайте въпрос за този материал

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

СЪДЪРЖАНИЕ

УВОД.................................................................................................................................................... 6

ГЛАВА 1. ВИРТУАЛНА ЛАБОРАТОРИЯ ПО МУЛТИМЕДИЙНИ И ХИПЕРМЕДИЙНИ ТЕХНОЛОГИИ  .............. 8

1.1 Цел, назначение и функционални компонети ..………………………..8

1.2 Съаване и редактиране на елементите на мултимедията ................................................. 11

1.2.1 Създаване и редактиране на текст и хипертекст........................................................ 11

1.2.2 Създаване и редактиране на графика ........................................................................ 11

1.2.3 Създаване и редактиране на анимация .................................................................... 13

1.2.4 Създаване и редактиране на звук ............................................................................. 15

1.2.5 Създаване и редактиране на видео .......................................................................... 16

1.2.6 Създаване на мултимедийно приложение................................................................. 17

1.3 Избор на инструментални средства за създаване на прототип на мултимедийно приложение ........ 20

1.3.1 Избор на инструментално средство за създаване и редактиране на текст и хипертекст………... 20

1.3.2 Избор на инструментално средство за създаване и редактиране на графика ................................ 20

1.3.3 Избор на инструментално средство за създаване и редактиране на анимация ..................................... 22

1.3.4 Избор на инструментално средство за създаване и редактиране на звук .….................................. 28

1.3.5 Избор на инструментално средство за създаване и редактиране на видео …................................ 29

1.3.6 Избор на авторска система за създаване на мултимедийно приложение ...................................... 31

1.4 Изводи ………………………………………………………………….. 40

ГЛАВА 2. ФУНКЦИИ ПО ОБРАБОТКА НА АУДИО ФАЙЛ ............................................................................... 41

2.1 Предварителни механизми ....................................................................................................... 42

2.1.1 Зареждане на набор от настройки........................................................................................... 42

2.1.2 Съхраняване на набор от настройки .................................................................................... 43

2.1.3 Мениджър на настройките .................................................................................................... 43

2.1.4 Съхраняване на пакета настройки във файл ...................................................................... 45

2.1.5 Отваряне на файл с пакета настройки ................................................................................. 46

2.2 Подготовка на звуковите данни за редактиране ......................................................................... 47

2.2.1 Отстраняване на изместването по остта на амплитудата...................................................... 47

2.2.2 Изменение на разрядността ................................................................................................ 48

2.2.3 Изменение честотата на семплиране .................................................................................. 50

2.3 Работа с фрагмента тишина .................................................................................................... 51

2.3.1 Отстраняване на фрагмента тишина ................................................................................... 51

2.3.2 Вмъкване на тишина ......................................................................................................... 55

2.4 Намаляване на звука.............................................................................................................. 55

2.4.1 Изменение гръмкостта на звука ......................................................................................... 56

2.4.2 Функцията Volume ............................................................................................................ 56

2.4.3 Прилагане на усилване и затихване на звука ..................................................................... 57

2.4.4 Сложно постепенно изменение на гръмкостта .................................................................... 58

2.5 Нормализация на звука .......................................................................................................... 60

2.5.1 Възприемана гръмкост ....................................................................................................... 62

2.5.2 Работа със стереофонични записи ..................................................................................... 64

2.5.3 Изменение на каналите ..................................................................................................... 64

2.6 Панорамиране...................................................................................................................... 66

2.6.1 Увеличаване и намаляване на стерео полето..................................................................... 69

2.6.2 Обработка на страничните записи ..................................................................................... 71

2.7 Еквализация.......................................................................................................................... 72

2.7.1 Графична еквализация ..................................................................................................... 72

2.7.2 Функцията Parametric EQ................................................................................................. 76

2.7.3 Функцията Paragraphic EQ ................................................................................................ 78

2.8 Възпроизвеждане в обратно направление.............................................................................. 80

2.8.1 Превъртане на данните .................................................................................................... 81

2.8.2 Изменение на дължината ................................................................................................. 81

2.9 Изводи ………………………………………………… 84

ГЛАВА 3. РЕДАКТИРАНЕ НА ФОТОГРАФСКИ (РЕАЛИСТИЧНИ) ИЗОБРАЖЕНИЯ..................... 85

3.1 Обработване на графични изображения ................................................................................ 85

3.2 Последователност за редактиране на реалистични фотографски изображения.................. 87

3.2.1 Промяна на размера на изображението........................................................................... 87

3.2.2 Обезцветяване на част от снимката.................................................................................. 90

3.2.3 Отстаняване на нежеланото от снимки ............................................................................. 90

3.2.4 Ретуш на снимка............................................................................................................... 94

3.2.5 По – цветно изображение.................................................................................................. 95

3.2.6 Колаж от снимки .............................................................................................................. 95

3.2.7 Лесна промяна цвета на изображебието........................................................................... 96

3.2.8 Промяна цвета на отделна част от изображението............................................................ 97

3.2.9 Промяна цвета на очите .................................................................................................. 99

3.2.10 Промяна цвета на косата ................................................................................................ 99

3.2.11 Ефекта “гладка кожа”..................................................................................................... 100

3.3 Изводи ………………………………………………………………….102

ЗАКЛЮЧЕНИЕ.................................................................................................................................. 103

ЛИТЕРАТУРА................................................................................................................................... 105

ПРИЛОЖЕНИЕ ......................................................................................................113


УВОД

Ако до скоро мултимедията беше нова тенденция в развитието на компютърните системи, то днес мултимедийните приложения намират все по – широко приложение.

Благодарение на възможността в едно мултимедийно приложение да се използват паралелно текст, графика, звук, видео и анимация, то все по – често се използват възможностите на мултимедията в различни сфери от живота.

Една от сферите на приложение е образованието и в частност обучението. С помощта на мултимедията на обучаемите се предлага един по – атрактивен начин на представяне на знанията, което в значителна степен улеснява тяхното усвояване. Мултимедийните приложения се използват за представяне на информацията от различни области на науката и в частност намират изключително широко приложение в информационните технологии.

Целта на дипломната работа е да се обосноват функционалните елементи и изберат подходящи инструментални средства за виртуалната лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии, а също така да се предложат две лабораторни приложения по звуково и графично редактиране.

За реализиране на тази цел е необходимо да се решат следните задачи:

  1. Да се обоснове целта, назначението и функционалните компоненти на виртуалната лаборатория
  2. Да се изберат инструментални средства за създаване на мултимедийни елементи и мултимедийно приложение
  3. Да се разработи лабораторно упражнение “функции по обработка на аудио файл”
  4. Да се разработи лабораторно упражнение “Редактиране на фотографски (реалистични) изображения”
  5. Като приложение към дипломната работа да се разработи ръководство по мултимедийни и хипермедийни технологии

Дипломната работа се състои от три глави и приложение:

В глава първа се разглеждат целите, назначението и функционалните компоненти на виртуалната лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии, както и асемблирането и редактирането на елементи на мултимедията. Направен е избор на инструменталните средства за създаване на елементи на мултимедията и на aвторските системи за създаване на мултимедийно приложение.

Функциите по обработка на аудио файл се разглеждат в глава втора. Постъпково е показано как те се използват за следните явления, процеси и ефекти: предварителни механизми, подготовка на звуковите данни за редактиране, работа с фрагмента тишина, изменение на гръмкостта на звука, нормализация, еквализация и др.

В глава трета са определени изпълняваните операции по редактиране на изображения (сканирани или фотографски). С конктретни примери е показано как се използва графичния редактор Photoshop за редактиране.

Приложението съдържа ръководство за упражнения и лабораторни работи по мултимедийни и хипермедийни технологии.

Накрая държа да изкажа своята голяма благодарност на научния ръководител доц. д-р. К. Колев за указаната помощ при разработването на дипломната работа.

Глава 1 ВИРТУАЛНА ЛАБОРАТОРИЯ ПО МУЛТИМЕДИЙНИ И ХИПЕРМЕДИЙНИ ТЕХНОЛОГИИ

1.1 Цел, назначение и функционални компоненти

Целта на виртуалната лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии е с помощта на специалиста, компютърната система и инструментални средства да се създаде мултимедийно приложение. За постигане на поставената цел е необходимо да се решат следните задачи:

1) Да се подготвят елементите необходими за мултимедийното приложение (текст, графика, картина, снимка, динамична графика (анимация), звук и видео). Подготовката на тези елементи включва следните дейности:

· създаване, редактиране, съхраняване и импортиране на текст и хипертекст;

· създаване, редактиране, съхраняване на графики, картини и снимки;

· създаване, редактиране, съхраняване и импортиране на динамична графика (анимация);

· създаване, редактиране, съхраняване и импортиране на звук;

· създаване, редактиране, съхраняване и импортиране на видео.

2) С помощта на авторска система да се осъществят структурните връзки в съответствие със зададения сценарий и да се изгради мултимедийния продукт.

Дейностите по създаване, редактиране, съхраняване и импортиране на мултимедийните елементи се извършва със специализиран софтуер, наричан редактор. Той се инсталира на компютърната система.

Програмите – редактори за професионална подготовка на мултимедийния елемент са специфични за всеки мултимедиен елемент. Например текстов редактор, звуков редактор, видео редактор и други. Редакторите обработват електронния модел на мултимедийния елемент, поради което те се наричат “виртуална машина”.

Авторската система, програма, с помощта на която се създава мултимедийния продукт, също използва мултимедийните елементи в електронен модел и затова тя също може да се нарече “виртуална машина”.

Понеже инструменталните средства (програми) за създаване на мултимедийно приложение са виртуални, то и лабораторията с тях се нарича също виртуална.

Във виртуалната лаборатория по мултимедия за създаване и обработване на мулитимеийните елементи се организират работни места с компютър и подходящ софтуер.

Изхождайки от вида на мултимедийния елемент предлагаме да се използват следните компютърни системи:

 

 

------------------------------------------------------------------

 

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

В дипломната работа се третират проблеми от мултимедийните и хипермедийните технологии. По – конкретно как се създават елементи на мултимедията и как те се използват за създаване на мултимедийно приложение. Това се извършва във виртуалната лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии.

Дефинирани са целите, функционалните компоненти и структурата на виртуалната лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии. Направен е избор на подходящи инструментални средства за създаване на мултимедийни елементи и за създаване на мултимедийно приложение, използвайки специалистите и необходимите програмни продукти.

Избрани са следните инструментални средства за създаване на мултимедийни елементи: графичен редактор Photoshop, звуков редактор Sound Forge, видео редактор Adobe Premiere и Flash аниматор.

Функциите по обработка на аудио файл са тези, които осигуряват звук и музика, необходими за мултимедийното приложение. Постъпковото разглеждане на същите позволява предлаганото изложение да се използва като ръководство за работа при обработка на аудио файл. Особеното е, че за по – голяма част от тези функции е показан визулния ред.

Примерите дават възможност да се види визуалния ред и в същото време да се чуе звуковия ред, което по категоричен начин потвърждава начинът на реализиране на определена функция за обработка на аудио файл.

Редактирането на фотографски изображения е едно от мощните направления за използването на Photoshop. Тази дейност има голямо практическо приложение, особено в случаите когато се използва цифровата фотография. Последователното изложение на разгледаните примери може да се използва като ръководство за работа при редактиране на фотографски изображения

Разгледаните примери нагледно показват как може редактора Photoshop да се използва в това направление на компютърното изкуство.

С предлаганата дипломна работа се хвърля светлина върху функциите на виртуалната лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии и редактирането на аудио и графични файлове, както и по създаването на мултимедийно приложение.

ЛИТЕРАТУРА

  1. Колъо Дончев Колев, Станимир Стоянов Станев, Иван Ганчев Иванов, Информатика, Университетско издателство “Епископ Константин Преславски”, Шумен, 2002
  2. Смрикарова Ст., Георгиев Цв., Мултимедийни системи и технологии, Русе, 1999
  3. Смрикарова Ст., Георгиев Цв., Мултимедийна авторска система, Asimetrix ToolBook, Русе, 1999
  4. Колъо Дончев Колев, Красимир Дойчев, Приложение на Macromedia Director в мултимедията
  5. Питър Бауер, Photoshop for Dummies, Издателство Алекс Софт
  6. Колъо Дончев Колев, Зорница Ангелова, Анимация във Flash, 2006
  7. Колъо Дончев Колев, Десислава Дичева, Информационно осигуряване на дисциплината “Хипермедийни и мултимедийни технологии, 2004
  8. http://libray.narod.ru/Music/SoundForge/GL8/Index1.htm
  9. www.uroci.net
  10. http://www.sony.com/mediasoftware
  11. http://www.adobe.com/products/photoshop
  12. http://www.adobe.com/products/premiere
  13. www.click2learn.com
  14. http://www.macromedia.com

ПРИЛОЖЕНИЕ

Компакт диск

Компакт дискът съдържа:

· Дипломна работа "Виртуална лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии” във формат на Word

· Ръководство по мултимедийни и хипермедийни технологии – във формат на Word

· Витуална лаборатория по мултимедийни и хипермедийни технологии – мултимедийно приложение, създадено със средствата на ToolBook Assistant 8.6


Коментари на клиенти:

Все още няма коментари за този материал.
Моля, влезте в системата с потебителско име и парола, за да оставите коментар.


повече категории
Компютърни системи

За сайта

Кой е онлайн

В момента има 445 посетителя и 2 потребителя в сайта

Намерете ни в Facebook


© 2010 znanieto.net Всички права запазени.
znanieto.net избра за свой хостинг партньор Viscomp.bg

Изграден с помощта на Joomla!.