Търсачка

Банер

Каталог Информатика, ИТ Програмно осигуряване и основни операции с интерактивни бели дъски


Дипломна работа, 70 стандартни страници, съдържа схеми, графични елементи, таблици, има апарат
Цена: 4.80лв.
Безплатно
Спестявате: 100.00%
Задайте въпрос за този материал

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 st1:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Съдържание

Въведение. 4

Глава 1. Технология използваща светлинен сензор. 6

1. Интерактивна бяла дъска използваща като светлинен сензор устройството Wii Remote. 6

2. Видове софтуер, които могат да се използват при реализиране на технологията на интерактивните дъски използващи като светлинен сензор устройството Wii Remote. 9

Глава 2. Инструкции за работа със софтуер Smoothboard 2. 13

1. Удобства за работа със софтуер Smoothboard 2. 13

2. Изисквания за работа със софтуер Smoothboard 2. 14

2.1. Изисквания към хардуера. 14

2.2. Изисквания към софтуера. 14

3. Инструкции за бърз старт. 15

3.1. Инсталиране на Smoothboard 2. 15

3.2. Стартиране на Smoothboard 2. 16

3.3. Свързване на Wiimote чрез SmoothConnect. 17

3.4. Калибриране. 17

3.5. Използване на Smoothboard 2. 19

4. Подробни инструкции за работа със Smootboard 2. 19

4.1. Инсталиране на хардуера. 19

4.2. Инсталиране на софтуера. 20

4.3. Стартиране на софтуера. 20

4.4. Активиране на Smoothboard 2. 21

4.5. Свързване на Wii Remote. 23

4.6. Използване на софтуера. 24

4.6.1. Main Window (Главен прозорец) 24

4.6.1.1. Battery Level  (Ниво на батерията) 25

4.6.1.2. Mode (Режим) 25

4.6.1.3. Whiteboard. 27

4.6.2. Application Menu. 28

4.6.2.1. File. 29

4.6.2.2. Help (Помощ) 30

4.7. Settings (Настройки) 31

4.7.1. General. 31

4.7.1.1. Wiimote Tab. 31

4.7.1.2. Application Tab. 33

4.7.2. Whiteboard. 34

4.7.2.1. Calibration Tab. 34

4.7.2.2. Floating Toolbar Tab. 35

4.7.2.3. Screen Tab. 38

4.7.2.4. Cursor Control Tab. 41

4.7.2.4. Outside Screen Toggle Tab. 42

4.7.3. Presenter Tab. 43

4.7.3.1. Triggers Tab. 45

4.7.3.2. IR Cursor Control Tab. 47

4.7.3.3. Timers Tab. 49

5. Floating Toolbar (Плаваща лента с инструменти) 50

5.1. Floating Toolbar. 50

5.2. Floating Toolbar- преоразмеряване. 50

5.3. Smart Menu. 52

5.3.1. Включване на Smart Menu. 53

5.3.2. Използване на Smart Menu. 53

5.3.3. Right Click и Middle Click Scroll. 54

5.3.4. Превключване между режимите. 57

5.4. Annotation. 58

5.5. PowerPoint. 65

6. Съвети. 67

6.1. Два Wiimotes в режим Whiteboard. 67

6.2. Скриване на SmoothConnect. 67

7. Ресурси. 68

Заключение. 69

Използвана литература.. 70


Въведение

В продължение на много години технологичните средства, използвани в образователната ни сис­тема, са сравнително постоянни и традиционни: черна дъска с тебешир, шрайбпроектор и магнит­на дъска. Въвеждането на информационни и комуникационни технологии в образованието чрез изпол­зването на различни софтуерни и хардуерни решения днес налага създаването на нови учебни плано­ве, нова архитектура и ергономия на класната стая, нов тип оценяване, нови връзки с родителите, нови административни процедури и др.

Интегрирането на новите технологии в класната стая е въпрос на баланс между „дигитални" и конвенционални методи на преподаване - синхрон между информационни и комуникационни техно­логии и утвърдени практики в образованието. Въвеждането на съвременни интерактивни методи на обучение увеличава интереса на учениците към часовете и активно им участие в самия обучителен процес. Подобни практики не са новост в Европейските страни, но тяхното по-масово въвеждане и използването на специализирани системи у нас започва тепърва.

Настоящата дипломна работа е посветена на използване­то на традиционни техники на преподаване и възможности за учене чрез прилагането на компютърно-образователни инструменти, като се представят интерактивна бяла дъска използваща като светлинен сензор устройството Wii Remote и се разгледат възможностите на софтуера SmoothBoard 2.

Дипломната работа се състои от две глави.

Първа глава е озаглавена “ Технология използваща светлинен сензор” и нейното съдържание представя в отделни параграфи интерактивна бяла дъска използваща като светлинен сензор устройството Wii Remote и различни софтуери, които могат да се използват при реализирането на технологията, използваща светлинен сензор.

Втора глава е озаглавена „Инструкции за работа със софтуер Smoothboard 2”.

Във втора глава са разгледани удобствата и изискванията на софтуера, инструкциите за инсталиране и използване. Разгледани са настройките за работа със софтуера Smoothboard 2. Описани са режимите на работа, които предоставя софтуера, начините за превключване между тях, както и техните възможности.


Глава 1. Технология използваща светлинен сензор

1. Интерактивна бяла дъска използваща като светлинен сензор устройството Wii Remote

Технологията за визуализация с помощта на мултимедиен проектор и интерактивни дъски съвсем не е от вчера. Първите бели дъски от този тип са на пазара още отпреди 1998 г., така че техно­логията и самите продукти могат да се смятат вече за достатъчно утвърдени.

Към днешна дата използването на интерактивни бели дъски е широко разпространено и е неизменна част от съвременните методи за бизнес презентации и преподаване в училищата от западна­та част на континент. За нашата страна обаче този тип техника е сравнително ново явление, чиито достойнства започват да придобиват популярност едва напоследък.

Представените у нас марки не са много и на практика се свеждат до ЗМ, Hitachi, Interwrite Learning и Privileg, но предлагане все пак има и то обхваща разнообразни решения, които могат да вършат отлична работа за всякакви задачи не само в образователните институции, но и в най-различни организации, където се провеждат някакъв вид обучения. Проблемът за образователните институции е, че този тип дъски са сравнително скъпи и не всяка от тях може да си го позволи.

Предлаганото от нас решение е първоначално разработено от Джони Чинг Лий [1] през 2007 год. и е базирано на използването на части от конзолата Nintendo-Wii. Специфично за конзолата е, че дистанционно­то отчита движението на тялото, което позволя реалистично да се играят игри като голф, боу­линг, тенис, бокс и т.н. Връзката между дистанционното и конзолата се осъществява с помощта на инфрачервена камера, която може да се оползотвори за създаването на евтин вариант на интер­активна дъска.

------------------------------------------------------------

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Заключение

Едно от големите предизвикателства за всеки учи­тел е да успее да задържи вниманието на учени­ците в своите часове. Съвременните интерактивни методи за обучение дават възможност това да се постигне лесно.

Използването на новите информационни и комуникационни технологии в образованието изисква наличие на технологични умения у преподавателите и учениците. Новата образователна среда пре­доставя множество възможности, но как те ще се използват от основните субекти в образование­то зависи преди всичко от тях самите. Присъствието на новите технологии в образованието само по себе си не гарантира обучение с високо качество. Необходимо е и изграждане на съответно отно­шение, търпеливо и последователно натрупване на опит и създаване на традиции.

Въвеждането на високи технологии в образованието означава не толкова учащите да се учат „на компютри”, а по-скоро да се учат „чрез компютри”.

За онагледяване на технологията използваща светлинен сензор и представения в Дипломната работа софтуер заснехме видео клип, в който се опитахме да покажем най-важните акценти от инсталирането на софтуера, стартирането му, избора на режими за работа и възможностите, които предоставят тези режими.

Този видео клип е предназначен да бъде от помощ за хора, които биха работили с тази система.


Използвана литература

[1] Джони Чинг Лий

http://www.johnnylee.net/projects/wii/ (последно посетен на 15.06.2011 год.)

[2] Goh Boon Jin

http://www.boonjin.com/wp/ (последно посетен на 15.06.2011 год.)

http://www.boonjin.com/smoothboard/index.php?title=Main_Page
(последно посетен на 15.06.2011 год.)

[3] сп. Образование и технологии, бр.1 от 2010 год.

Издание Бургас, в съавторство Р. Папанчева и К. Димитрова

[4] Софтуер Yenka

http://www.yenka.com (последно посетен на 15.06.2011 год.)

[5] Софтуер eBeam Interact

http://www.e-beam.com/support/ebeam-interact.html
(последно посетен на 15.06.2011 год.)

[6] http://acho.log.bg (последно посетен на 15.06.2011 год.)

Приложение- Видео клип


Коментари на клиенти:

Все още няма коментари за този материал.
Моля, влезте в системата с потебителско име и парола, за да оставите коментар.


повече категории
Компютърни системи

За сайта

Кой е онлайн

В момента има 629 посетителя и 1 потребител в сайта

Намерете ни в Facebook


© 2010 znanieto.net Всички права запазени.
znanieto.net избра за свой хостинг партньор Viscomp.bg

Изграден с помощта на Joomla!.